listopada 20, 2018

Będzie bolało - Adam Kay

   Praca lekarza zawsze wydawała mi się fascynująca, lecz moje wyobrażenie o niej było zupełnie inne niż realia, które przedstawił Adam Kay. To książka, która otwiera oczy, opisując brutalną rzeczywistość w lekko ironiczny sposób. Słodko-gorzka opowieść, która zmusza do uśmiechu nawet w tych tragicznych i nieprzyjemnych sytuacjach.

   Będzie bolało to zapiski lekarza z Wielkiej Brytani, z którym przechodzimy zarówno przez zabawne, jak i bolesne doświadczenia pracy lekarza. Autor porusza wiele ważnych tematów począwszy od wynagrodzeń nieadekwatnych do trudu i wymiaru pracy aż po codzienne sytuacje, z którymi mają do czynienia lekarze – walka o zdrowie pacjentów czy kontakt z śmiercią. Kay wywleka na światło dzienne całą prawdę o publicznej służbie zdrowia i pozwala czytelnikowi zmierzyć się z nią na własny sposób. W swoich wyznaniach jest szczery i prawdziwy, co da się wyczuć już od samych słów wstępu.
Nie jestem kimś, kto powie wam, jak radzić sobie z żalem i smutkiem- i nie o tym jest ta książka. To po prostu opis przeżyć lekarza, jednego z wielu, dający pewne wyobrażenie o tym, jak naprawdę wygląda ta praca.
   Adam Kay pisze w sposób bardzo lekki, i zwięzły. Dodatkowo to forma dziennika, co składa się na szybką i przyjemną lekturę, a każdy opisany dzień to krótka i zabawna, pouczająca lub poruszająca historia. Słownictwo jest proste i zrozumiałe dla każdego, a trudniejsze słowa, zwroty i opisy zabiegów medycznych są dokładnie wyjaśnione w przypisach. Bardzo podobało mi się to, że autor nie opisał siebie jako nieomylnego lekarza specjalistę, a normalnego człowieka, który także popełnia błędy i ponosi ich konsekwencje. My, pacjenci, często zapominamy o tym, że lekarz to też człowiek, który ma prawo do zwykłych, ludzkich uczuć i często nie dostrzegamy tej drugiej strony medalu, za którą jest ukryty. Będzie bolało dowodzi, że praca lekarza to trudny i wymagający zawód, często pełen poświęceń i przedkładania dobra pacjentów nad prywatne sprawy. Nadprogramowe dyżury i ponadwymiarowy czas pracy, nie dziwi nikogo związanego z medycyną i jest, dla brytyjskich lekarzy, na porządku dziennym. 

  Książka zrobiła na mnie niemałe wrażenie, to zdecydowanie tytuł wart uwagi i jestem pewna, że odczaruje nieco wizerunek lekarzy - tak często obwinianych i niedocenianych. To swego rodzaju apel o przyjrzenie się ich sprawie i prośba o poparcie, którego tak często im brakuje.

Tytuł: "Będzie bolało"
Autor: Adam Kay
Wydawnictwo: Insignis
Data premiery: 06.06.2018

•••

Mogą Ci się spodobać

7 komentarzy:

  1. Uważam, że tę książkę powinny przeczytać osoby wybierające się na studia medyczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam właśnie od wielu osob, że warto prezczytać tę książkę. Ja na razie nie miałam jej w rękach, ale jak trafi mi się okazja, to się zapoznam
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie książki więc na pewno ja przeczytam :) pozdrawiam :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie tą książka i już dodaję ją do listy muszę przeczytać. ;)
    Pozdrawiam. ;**
    P.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie czytałam więc, chętnie po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam Agaa :)
    https://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2018/11/20-moich-ksiazkowych-faktow.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Też chcę ją przeczytać, bo ostatnio spodobały mi się takie historie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tym razem, to chyba jednak nie dla mnie....

    OdpowiedzUsuń