marca 28, 2018

'Nauczyciel tańca' - Anna Dąbrowska


Tytuł: "Nauczyciel tańca"
Autor: Anna Dąbrowska
Wydawnictwo: Lira
Premiera: 14.03.2018
Moja ocena: 8/10

   Miłość ma różne oblicza. Czasem przychodzi nagle, niespodziewanie, a czasem powoli wkrada się w nasze życie. Czasem czekamy na nią z utęsknieniem, innym razem wcale jej nie chcemy i bronimy swojego serca najlepiej jak potrafimy. Miłość bywa dobra i szczęśliwa, ale też niebezpieczna i pełna łez. Czasem wydaje nam się, że bez niej jest nam lepiej, wmawiamy sobie, że wcale jej nie potrzebujemy i nie chcemy.. a wtedy zjawia się w naszym życiu i nagle doznajemy olśnienia, że to właśnie miłości nam brakowało.

   Kaja to młoda kobieta, która ma za sobą wiele trudnych przeżyć. Samotnie wychowuje siostrę - Sarę, która cierpi na bardzo rzadką chorobę. Terapią dla dwunastolatki ma być taniec i spełnianie marzeń. Tak trafiają na Dominika - chłopaka z dzielnicy rapu, który zostaje trenerem dziewczynki. Od tej chwili losy całej trójki splatają się, ale żadne z nich nie przypuszczało, co może z tego wyniknąć..
Najtrudniej jest się wyrwać z szponów ciszy. Cisza nie zabija natychmiast, jest dyskretna, odznacza się wielką dyplomacją. Cisza otacza ciało jak drobinki pyłu unoszące się w powietrzu, uspokaja i sprawia, że chciałoby się zacząć krzyczeć, ale jak to zrobić, kiedy krzyk zostaje zdławiony przez odgłos przesuwanych wskazówek zegara?
   Styl pani Anny jest lekki i wręcz poetycki – zastosowała wiele barwnych określeń, porównań i epitetów. Przyczynia się to do tego, że bardziej emocjonalnie odbieramy odczucia bohaterów,  a także lepiej rozumiemy ich decyzje i postępowanie. Fabuła została skonstruowana w bardzo ciekawy i przyjemny w odbiorze sposób, a wydarzenia poznajemy z perspektywy Kai i Dominika.

   Ich historia nie jest przesłodzona – ukazuje nie tylko dobre, ale też złe strony związku dwojga osób, gdzie każdy musi uporać się ze swoimi demonami. Okładka obiecywała emocjonalny rollercoaster i tak właśnie było. Razem z bohaterami przeżywałam każde wydarzenie i naprawdę wczułam się w ich relację - życząc im jak najlepiej chłonęłam stronę po stronie. Wachlarz emocji towarzyszył  mi przez całą lekturę i ciężko było się od niej oderwać. Główni bohaterowie zostali dobrze skonstruowani i każdego z nich szczerze polubiłam.

   "Nauczyciel tańca" to nie tylko pełna uczuć historia, to także ciekawa lektura, która uczy, że miłość jest silniejsza niż całe zło, które nas otacza i może przywrócić nawet dawno utraconą wiarę w szczęście. Dla każdej z postaci miłość jest czymś innym - dla jednych to wyzwolenie, dla innych sprawdzian wewnętrznej siły. Właśnie to najbardziej urzekło mnie w tej pozycji.

    Do sięgnięcia po książkę przekonał mnie motyw tańca, który uwielbiam i do którego mam spory sentyment. To pierwsze moje spotkanie z autorką, ale jakie udane! Jestem bardzo zadowolona z lektury i mogę polecić ten tytuł każdemu, kto lubi romantyczne historie z traumatycznymi wydarzeniami w tle i walką z uczuciami w roli głównej.

Za możliwość przeczytania tej pozycji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Lira.

Magda

Mogą Ci się spodobać

15 komentarzy:

  1. Jestem jej bardzo ciekawa, ponieważ to mój gatunek zdecydowanie. Ciekawe czy mi się spodoba.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :D
    https://okularnicaczyta.blogspot.com/2018/03/mowia-ze-demony-zabobony-i-czary-odeszy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, myślę, że książka przypadnie Ci do gustu. Koniecznie daj znać jak wrażenia! :)

      Usuń
  2. Bylam ciekawa tej ksiazki, poniewaz spodobala mi sie okladka. A teraz dzieki twojej recenzji wiem, ze chce ja przeczytac 😊 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka bardzo pasuje do treści i też mi się podoba! :)

      Usuń
  3. Kocham taniec i dobrą książkę, dlatego mając nadzieję, że wszystko to dostanę decydując się na lekturę tego tytułu, bardzo chciałabym aby wpadł w moje łapki jak najszybciej. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach i myślę, że mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. W moje rece pewnie nie wpadnie, ale na pewno znajdzie fajną grupę odbiorców. :D
    pozdrawiam,
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka brzmi interesująco, ale nie wiem tak do końca, czy to pozycja dla mnie :) Nie zmienia to faktu, że cieszę się, że przypadła Ci do gustu :)

    she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecisz jeśli to będzie pierwsza książka Anny Dąbrowskiej z która będę miała do czynienia?

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisałam sobie ten tytuł, bo mnie zaciekawiłaś. :)
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  9. Prosimy o więcej recenzji! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tę książkę w planach. Bardzo ciekawi mnie ten motyw tańca oraz to jak został ukazany :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama jestem ciekawa tej książki, bo wcale nie łatwo przedstawić taniec za pomocą słowa...

    OdpowiedzUsuń