stycznia 16, 2019

PREMIERA: Cokolwiek wybierzesz - Jakub Szamałek


   W Warszawie dochodzi do tragicznego wypadku samochodowego, w którym ginie Ryszard Buczek - aktor znany z popularnego programu dla dzieci. Policja szybko zamyka sprawę, jednak młoda dziennikarka, Julita Wójcicka, podejrzewa, że nie był to zwykły wypadek. Rozpoczyna własne dochodzenie, które nie dość, że potwierdza jej przypuszczenia, doprowadza do kluczowych i szokujących informacji. Dziennikarka zostaje wplątana w zagadkę, której rozwiązanie będzie wymagać poświęcenia, odwagi i wykorzystania najnowszych technologi, a stawką tej gry może okazać się jej życie.

   Cokolwiek wybierzesz to emocjonujący thriller z zawiłą, ale dobrze skrojoną i logiczną fabułą. Napisany lekkim stylem, co idealnie sprawdza się przy takich pozycjach. Już pierwsze strony wciągają nas w wir wydarzeń, a akcja mknie do przodu utrzymując tempo odpowiednie do sytuacji i wydarzeń. Książka jest pozbawiona przestojów - niepotrzebnych fragmentów, które mogłyby ostudzić emocje i znudzić czytelnika. Na próżno też szukać w niej niedociągnięć, potknięć czy niedopowiedzeń. To nieoczywista lektura, pełna zwrotów akcji i momentów zaskoczenia. Bardzo spodobały mi się humorystyczne wtrącenia autora, które idealnie pokrywały się z moim poczuciem humoru.
- Czekaj, czekaj. - Julita odłożyła notatnik, skrzyżowała ramiona na piersiach. - Teraz to już ze mnie drwisz. Jest jakiś ukryty internet?
- Mhm.
- I skąd on się niby wziął? Znaleźli go na peronie dziewięć i trzy czwarte?
   Bohaterowie są momentami troszkę stereotypowi i przewidywalni, ale jest to wyważone i jako całość, książka komponuje się bardzo dobrze.  Główna bohaterka, Julita, jest postacią, z którą może identyfikować się wielu z nas. To zwykła dziewczyna, dziennikarka z wielkimi ambicjami i marzeniami, która chciałaby od swojej pracy czegoś więcej niż pisanie klikalnych tekstów o celebrytach. Jej frustracja, chęć wyrwania się z sztywnych ram serwisu, w którym pracuje, doprowadza do tego, że poświęca całą siebie w prowadzone śledztwo, bez względu na konsekwencje. Jej upór, determinacja i odwaga zabierają nas w fascynującą podróż po ciemnej stronie technologii, o której wie niewielu z nas.

   To książka, która zmusza czytelnika do zastanowienia się nad otaczającym go światem. Wyciąga na światło dzienne tematykę, która zwykłym, prostym ludziom wydaje się odległa i nierzeczywista niczym fatum. Autor umiejętnie połączył thriller z sensacją i kryminałem, a także postarał się by nikt, nawet osoba niezorientowana w nowinkach technologicznych, nie miał problemu z odbiorem lektury. W prosty i klarowny sposób przedstawia zagrożenia, które czyhają na nas w sieci i uświadamia nam, jak mało wiemy i jak niewiele robimy, by się przed nimi uchronić. Jestem przekonana, że przynajmniej kilka osób nie słyszało nigdy o Torze czy Darknecie, a ta pozycja potrafi otworzyć oczy i pozwala spojrzeć na wszechobecną technologię z zupełnie innej strony.

Tytuł: "Cokolwiek wybierzesz"
Seria: Ukryta sieć #1
Autor: Jakub Szamałek
Wydawnictwo: W.A.B
Data premiery: 16.01.2019
  
Za możliwość przeczytania tej pozycji serdecznie dziękuje Wydawnictwu W.A.B.
•••

Mogą Ci się spodobać

9 komentarzy:

  1. Jest to jedna z tych premier, na które bardzo czekam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wielką ochotę ja tę książkę! Już dodałam ją do swojej czytelniczej listy :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę już na swojej półce, ale będzie musiała niestety jeszcze poczekać, aż znajdę dla niej czas. W każdym razie wiele dobrego o niej już słyszałam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że gdzieś już widziałam tę okładkę, ale zupełnie nie kojarzę reszty. A wydaje się w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest to dla mnie nowe nazwisko, ale Twoja recenzja wzbudziła we mnie chęć przeczytania tej książki. O ile historia ma w sobie coś nieprzewidywalnego i nie jest wierną kopią innych kryminałów, nie będzie mi przeszkadzać pewna powtarzalność charakterów bohaterów. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię thrillery, więc muszę koniecznie przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Cokolwiek wybierzesz" to książka nieoczywista i wciągająca, która wraz z rozwojem fabuły zaskakuje coraz bardziej. Polecamy wraz z Tobą! Świetna recenzja! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super książka! wciągająca, z poczuciem humoru i jednocześnie pouczająca:)

    OdpowiedzUsuń