kwietnia 07, 2018

Tim Peake - 'Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie'


Tytuł: "Zapytaj astronautę. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o podróżach i życiu w kosmosie"
Autor: Tim Peake
Wydawnictwo: Kobiece
Premiera: 16.03.2018
Moja ocena: 8/10

   Dziś zdradzę Wam coś, czego jeszcze o mnie nie wiecie. W dzieciństwie bardzo chciałam zostać.. astronautą! Byłam zafascynowana kosmosem - potrafiłam kilka razy dziennie kartkować atlas, który zawierał sporo ujęć z kosmosu i rozmarzona spoglądałam w nocne niebo przez teleskop, który brat dostał w prezencie komunijnym. Co śmieszne - razem z dziećmi z sąsiedztwa budowałam rakiety, a zdarzyło się też, że nosiłam na głowie okrągłe akwarium.. :) A wszystko zaczęło się od filmu „Apollo 13”, który od tamtych czasów do dziś, oglądałam chyba ze sto razy!  

   „Zapytaj astronautę” to ciekawa i przyjemna książka, która odpowiada zarówno na pytania najmłodszych, jak i tych trochę starszych. Znajdziemy w niej wiele ciekawych opisów i wyjaśnień na temat tego, jak naprawdę wygląda lot rakietą, czym jest spacer kosmiczny i jakie zasady obowiązują podczas lotu. Poczytamy sporo o niebezpieczeństwach czyhających w kosmosie, a także znajdziemy odpowiedź na pytanie: jak zostać astronautą? 

   To bardzo inspirująca lektura, która bawi i uczy jednocześnie. Bawi, bo anegdoty opowiadane przez autora potrafią rozśmieszyć, a uczy, bo jest wypełniona wartościowymi treściami, które zostały przedstawione w przystępny sposób. Sam autor - Tim Peake to brytyjski astronauta, który brał udział w trwającej 186 dni misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Dzieli się z czytelnikami swoimi doświadczeniami, pasją i dużą wiedzą na temat kosmosu. 

   Czytanie tego tytułu to swego rodzaju podróż w kosmos, gdzie zamiast ryku silników startującej rakiety słyszymy błogą ciszę, a niekomfortowy fotel astronauty zastępuje nam, jakże wygodna, kanapa. Dodatkowo, książka wypełniona jest uroczymi obrazkami i realnymi zdjęciami z różnych etapów podróży i pobytu w kosmosie. To naprawdę niezła frajda, dlatego serdecznie Wam ją polecam!

Za możliwość przeczytania tej pozycji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu oraz agencji Business and Culture.

Mogą Ci się spodobać

12 komentarzy:

  1. Kosmos, to zdecydowanie nie moja bajka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. O, też chciałam jako mała dziewczynka zostać astronautką! Teraz koniecznie muszę się sięgnąć po tę książkę. :D Zwłaszcza, że chciałabym dowiedzieć się więcej o moim niespełnionym zawodzie. :D

    Obserwuję! :)
    NaD okładkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiła mnie ta pozycja! Zdecydowanie przeczytam!

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety, ja i kosmos to złe połączenie. Obawiam się, że nie spodobałaby mi się ta książka, bo najzwyczajniej w świecie nie ogarniam tej tematyki. :)

    Pozdrawiam,
    oliviaczyta

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze ale myślę,że kiedyś ją przeczytam :)

    Pozdrawiam Agaa
    http://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/2018/04/podsumowanie-marca.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro ta książka potrafi rozśmieszyć i uczy, to chętnie przeczytam :D
    Poza tym okładka jest obłędna <3
    Pozdrawiam! Dolina Książek ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ja dawno nie czytałam takiego rodzaju literatury :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze fajnie dowiedzieć się czegoś nowego:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tematyka zupełnie spoza kręgu moich zainteresowań niemniej z wielką przyjemnością zobaczyłabym zdjęcia z dzieciństwa z akwarium na głowie moja Ty Astronautko 😍😅

    she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna książka! Uwielbiam taką formę przekazywania wiedzy.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie chcę sięgnąć po tą pozycję, jak już znajdę trochę czasu i uporam się z moim stosikiem nieprzeczytanych książek. Nigdy jakoś specjalnie nie interesowałam się kosmosem, ale na pewno jest to temat, w który warto się zagłębić, a sama książka może być naprawdę interesująca.

    Pozdrawiam,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  12. Czeka na półce na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń