marca 13, 2018

'Znaki' - Carolyne Faulkner [przedpremierowo]


Tytuł: "Znaki"
Autor: Carolyne Faulkner
Wydawnictwo: Między Słowami
Premiera: 14.03.2018
Moja ocena: 8/10


   Przyznam się szczerze i bez bicia, że zdecydowałam się przeczytać tę książkę z czystej ludzkiej ciekawości. Nigdy nie byłam fanką horoskopów z kolorowych pism (no może poza burzliwym okresem podstawówki, ale myślę, że lepiej o tym zapomnieć) - kiedy już czytałam, wywoływały we mnie śmiech i niedowierzanie, a przy tym rzadko miały w sobie coś zgodnego z prawdą. Intuicja podpowiadała mi, że Znaki to nie kolejna wymyślna książka, jakich wiele. Choć podchodziłam do tej pozycji bardzo sceptycznie, ostatecznie nie zawiodłam się i szczerze mogę polecić Wam ten tytuł. Nawet, jeśli nie do końca wierzycie w to, że gwiazdy mają wpływ na nasze życie i mogą zmienić je na lepsze.

   Znaki to książka, która nie ma nic wspólnego z horoskopami czy wróżbami z tak dobrze nam znanych czasopism. To narzędzie, które otwiera przed nami nas samych - wskazuje nasze mocne i słabe strony, a także podpowiada: jak je pielęgnować i jak z nimi walczyć. Wystarczy stworzyć swój kosmogram i czytać z niego jak z otwartej księgi. Brzmi skomplikowanie? Być może, ale na pewno takim nie jest.

   Pewnie po tym wszystkim zastanawiacie się: czym jest kosmogram, skąd go wziąć i jak powstaje? Otóż:
Kosmogram jest obrazem nieba, energetycznym szkicem w przestrzeni kosmosu z chwili narodzin danej osoby.
   Prościej mówiąc - to wykres przedstawiający układ planet i gwiazd w momencie naszych narodzin. Autorka krok po kroku wyjaśnia jak stworzyć swój własny kosmogram, a w wersji dla niecierpliwych (takich jak ja) odsyła do strony Dynamic Astrology, gdzie podając datę, godzinę i miejsce urodzenia możemy stworzyć go w mniej niż minutę. Masa różnych emocji towarzyszyła mi podczas odczytywania mojego kosmogramu - od śmiechu po niedowierzanie, że to naprawdę ma sens i odbicie na moją rzeczywistość. Jak już wspominałam na Instagramie - na początku czułam się tak, jakbym czytała artykuł o sobie samej, napisany przez kogoś kto zna mnie na wylot, a może nawet lepiej niż ja sama.
Koniec końców ocenianie czyjegoś charakteru (w tym własnego) wyłącznie na podstawie znaku zodiaku jest jak ocenianie kogoś po wyglądzie. Czasem mamy szczęście i udaje nam się trafić w dziesiątkę, ale znacznie częściej się mylimy - a to może wywołać kłopoty!
   Astrologia dynamiczna wydaje się być dość skomplikowanym tematem, jednak autorka opisuje wszystko w bardzo przystępny i interesujący sposób. Co więcej - już na początku daje nam swobodę i zezwala na czytanie Znaków w sposób, jaki nam najbardziej odpowiada. Możemy czytać od początku do końca albo też skakać po rozdziałach, które dotyczą kosmogramu naszego czy bliskich nam osób. A odczytywanie go to naprawdę wielka frajda i ciekawe, choć czasochłonne zajęcie.

   Ta pozycja to dla mnie wielkie zaskoczenie - to nie tylko dobrze wydana książka w pięknej oprawie. To przede wszystkim zbiór dobrych i konkretnych treści, które mogą pomóc nam w rozwoju swojej osobowości. Ja jestem zachwycona i wiem, że to nie ostatni raz kiedy trzymam tę książkę otwartą na kolanach i z zaciekawieniem chłonę kolejne strony. Jeśli więc interesuje Was taka tematyka i lubicie pracować nad swoją osobowością - z czystym sercem Wam ją polecam.

Za możliwość przeczytania tej pozycji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Znak Literanova.

Magda

Mogą Ci się spodobać

11 komentarzy:

  1. Świetnie,że książka Ci się podobała. Jeśli o mnie chodzi, to zupełnie nie mój gust czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety to nie moja tematyka, ale cieszę się, że Ty miło spędziłaś z tą pozycją czas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czaję się na tę książkę i chyba niedługo wyląduje w moich łapkach, bo bardzo mnie zachęciła Twoja opinia :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy mnie takie książki nie ciekawiły, ale ufam, że autorka przedstawiła to w przystępny sposób :)))
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozmawiałyśmy już trochę na temat tej pozycji i wiesz, że zdanie mam podobne do Twojego w kwestii astrologii 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo że recenzja zachęca to niestety nie są książki w moim typie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka nie w moim typie niestety.
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mimo, że to niekoniecznie moja bajka, ale twoja recenzja mnie zaintrygowała...

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja się skusiłam, książka zamówiona!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się bardzo ciekawie. Lubię takie mistyczno-astrologiczne tematy, więc książkę zapisuję i jak tylko będę miała okazję to po nią sięgnę :).

    OdpowiedzUsuń