maja 01, 2018

'Decyzja, która zmieni wszystko' - Jolanta Krajnik [przedpremierowo]


Tytuł: "Decyzja, która zmieni wszystko"
Autor: Jolanta Krajnik
Wydawnictwo: Novae Res
Premiera: Maj 2018

   Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię sięgać po książki polskich autorów i jak wiecie, robię to całkiem często i chętnie. Zazwyczaj podchodzę do nich z lekkim dystansem i staram się być wyrozumiała - tak już po prostu mam. "Decyzja, która zmieni wszystko" zaintrygowała mnie swoim opisem szczególnie dlatego, że po jego przeczytaniu uświadomiłam sobie, że znam osobę, która przeżyła bardzo podobną historię. I chyba właśnie dlatego nie mogłam sobie jej odpuścić.

   Ilona i Waldi tworzą przykładne, szczęśliwe i wręcz cukierkowe małżeństwo. Mają dwóch, prawie dorosłych, synów, a ich związek kwitnie w najlepsze. Para cieszy się sobą, przeżywa upojne chwile i wierzy, że nic nigdy nie będzie w stanie ich rozdzielić. Rocznicę ślubu spędzają w Wenecji, ale ze względu na złe samopoczucie Ilony wracają wcześniej, niż planowali. Po powrocie okazuje się, że Ilona jest w ciąży. Może się wydawać, że to cudowna nowina da wszystkich, jednak Waldi, nieoczekiwanie, stawia żonie ultimatum, a podjęta przez nią decyzja ma zmienić ich życie na zawsze. 
Życie to wielka przygoda, trzeba tylko obrać właściwy kierunek, który będzie wskazywał drogę, i iść wyznaczoną ścieżką.
   Książka została napisana lekkim stylem, przez co czyta się ją bardzo przyjemnie. Jest uspokajająca i krótka - ma zaledwie 177 stron, więc to idealna lektura na jedno popołudnie. Pani Jolanta podejmuje niełatwy i przejmujący temat, a historia Ilony jest jedną z tych, które mogą spotkać każdego. Nie od dziś wiadomo, że ludzie potrafią zaskakiwać i to nie zawsze w przyjemny sposób. Czasem znamy kogoś wiele lat, a okazuje się, że tak naprawdę nie wiemy, kim naprawdę jest. Zdarzają się też sytuacje, kiedy to bliska osoba, na naszych oczach, zmienia się w potwora, a my zastanawiamy się: dlaczego nie zauważyłem/am wcześniej?

   To typowa powieść obyczajowa, stworzona z myślą o kobietach. Bardzo podobała mi się siła i determinacja głównej bohaterki i jej rodziny. To, jak potrafili zjednoczyć się w walce o dobro jednego z nich było bardzo poruszające. Książka ma sporo niedociągnięć, czasem jest zbyt cukierkowa, a niektóre wątki zostały potraktowane nieco po macoszemu. Ale ma w sobie to coś, co sprawiło, że nadal o niej myślę i żałuję, że była tak krótka. Gdyby była bardziej rozbudowana - mogłabym mocniej zżyć się z bohaterami i być może zrozumieć postawę Waldiego, który totalnie mnie zaskoczył. Jak to mówią: zawsze spodziewaj się niespodziewanego. I w tym przypadku te słowa pasują idealnie.

Za możliwość przeczytania tej pozycji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.
   
Magda

Mogą Ci się spodobać

9 komentarzy:

  1. Jeśli będę miała taką okazję, na pewno przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię książki polskich autorów, więc chętnie przeczytałabym tę pozycję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem nie czuję, że to książka dla mnie, więc nie będę ryzykowac. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio moje nastawienie do polskich autorów bardzo się zmieniło. Znalazłam kilka perełek, które skradły moje serce :) A "Decyzja, która zmieni wszystko" bardzo mnie zaciekawiła i pewnie trafi na moją półkę :D

    Ściskam,
    oliviaczyta

    OdpowiedzUsuń
  5. Boję się, że ta książka mogłaby mnie zanudzić. Na razie trzymam się z dala od obyczajówek, ale mojej mamie pewnie by sie spodobała, wiec tytul postaran się zapamietac.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  6. Też lubię sięgać po polskich autorów, ale książki o małżeństwach strasznie mnie nudzą. Prędzej filmy. W książkach uwielbiam tę atmosferę, która towarzyszy dopiero poznawaniu się bohaterów i ich pierwszych potyczek. :D

    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż szkoda, że taka krótka :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa tematyka. Mysle ze ro cos dla mnie 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Niekoniecznie mój klimat, ale domyślam się tematyki i decyzji męża głównej bohaterki, z pewnością mimo wspomnianych niedociągnięć książkę czyta się szybko i przyjemnie, jednak ja sobie ten tytuł odpuszczę :)

    she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń